Met een klein beetje hulp de perfecte kandidaat werven:

Het werven van een projectprofessional is lastig. Dit gaat inmiddels veel verder dan het plaatsen van een vacature op een paar jobportals en op je eigen website. En het wordt alleen maar moeilijker. Kandidaten kunnen kiezen bij wie ze gaan werken. Velen zijn helemaal niet actief op zoek naar een nieuwe baan. Het is dus de uitdaging om ze in beweging te krijgen en te overtuigen om bij jouw organisatie te solliciteren. Dit kan uitstekend worden gerealiseerd met de inzet van Projectbanen.nl.

  • Basic
    250/ 4 weken
    • 4 weken uitgelichte vacature op Projectbanen.nl + vermeld onder uitgelichte vacatures
  • Standaard
    Meest gekozen
    650/ 4 weken
    • weken uitgelichte vacature op Projectbanen.nl + vermeld onder uitgelichte vacatures
    • 2 weken gericht gepromoot via Google Ads
  • Plus
    950/ 4 weken
    • 4 weken uitgelichte vacature op Projectbanen.nl + vermeld onder uitgelichte vacatures
    • 4 weken gericht gepromoot via Google Ads
    • 4 weken promotie via Facebook-advertenties of : 4 weken promotie via LinkedIn
  • Premium
    1150/ 4 weken
    • 4 weken uitgelichte vacature op Projectbanen.nl + vermeld onder uitgelichte vacatures
    • 4 weken gericht gepromoot via Google Ads
    • 4 weken logovermelding op de homepage van Projectbanen.nl
    • 4 weken gericht gepromoot via Facebook-advertenties
    • 4 weken gericht gepromoot via LinkedIn

Time spent on hiring, is time well spent.

Dit zijn mijn uitdagingen

  • Ik merk dat er schaarste is en lees er veel over dat het alleen nog maar erger wordt
  • De hoge wervingskosten mogen wel wat minder
  • Het bereiken van de juiste mensen is nogal lastig met zoveel kanalen en doelgroepen
  • Als ik de juiste mensen dan heb bereikt vind ik het een uitdaging om ze ook te overtuigen om bij ons te solliciteren
  • Ik vind het moeilijk om mijn bedrijf onderscheidend te presenteren
  • Er solliciteren op dit moment weinig (goede) kandidaten. Er mogen best wat meer goede kandidaten solliciteren zodat ik goed kan selecteren wie ik op gesprek wil hebben!

Online Recruitment Marketing: waar draait het om?

Introductie

Niet zomaar een vacaturebank

Wij geloven er niet in dat iedereen wordt bereikt als we een standaard vacaturebank zouden zijn. In deze snelle maatschappij vinden mensen snel weer werk. Het is van groot belang om continu een “verse” doelgroep aan te spreken. Ook buiten Projectbanen.nl om. Met het inzetten van online recruitmentmarketing zorgen wij ervoor dat iedereen die zowel op Projectbanen.nl als daarbuiten (social media, Google) wordt bereikt. Je loopt zo nooit meer iemand mis, want met onze methode weet je zeker dat 99% van de doelgroep wordt bereikt en overtuigd om te solliciteren.

Wie zoek ik?

Hoe ziet jouw perfecte projectspecialist eruit?

Zorg voor je begint dat je weet hoe de perfecte kandidaat eruit ziet. Hoe hij of zij denkt. Wat hij of zij wil. Wat hij of zij belangrijk vindt en gevoelig voor is. Een gedegen doelgroeponderzoek vooraf vormt de basis voor het efficiënt en effectief vermarkten van je bedrijf en vacature. Alleen zo ben je te vinden voor alle relevante kandidaten.

Wat is mijn aanpak?

Stel de kandidaat centraal

Als je weet hoe de perfecte kandidaat eruit ziet, dan ga je aan de slag met je online recruitment strategie. Daarbij denk je na over vragen als: wat onderscheidt ons bedrijf van andere bedrijven; waarom is het aantrekkelijk om bij ons te komen werken; wat kenmerkt het type mensen dat bij ons werkt, enzovoorts. Dat lijken eenvoudige vragen, maar als je het overgrote deel van alle vacatureteksten analyseert, kun je concluderen dat er vooraf niet goed over is nagedacht wat er nu zo bijzonder is aan het bedrijf en de functie. De werkgever staat vaak centraal, maar niet de werkzoekende, waardoor die zich niet aangesproken voelt.

Hoe bereik en overtuig ik?

Bereiken en overtuigen

Het bereiken en overtuigen van de perfecte kandidaat heeft nogal wat voeten in aarde. Vanaf het begin tot het eind moeten alle elementen kloppen. Heb je een pakkende advertentietekst, maar is de vacaturetekst daarentegen niet overtuigend genoeg geschreven? Dan is de kans groot dat iemand alsnog afhaakt, terwijl diegene misschien wel heel goed past. Het gaat allemaal niet meer vanzelf. Er zal actief aan online recruitmentmarketing gewerkt moeten worden om de allerbesten in huis te halen!

Welke kanalen gebruik ik?

Kies de juiste wervingskanalen

Een vacature onder de aandacht brengen bij precies de juiste doelgroep is niet eenvoudig als dat niet je dagelijkse werk is. Vroeger plaatste je een advertentie in de krant en een paar jaar later op een vacaturesite. De sollicitanten kwamen toch wel. Met de gedachte dat de allerbesten tegenwoordig al werk hebben zullen ze in ieder geval niet snel meer naar de eerder genoemde kanalen toe gaan. Dat is ook niet nodig, want ze hebben al werk. Waarom dan zoeken? Het is van groot belang om een perfecte mix van kanalen te gebruiken waar iedereen die relevant is, wordt bereikt. Dit vraagt creativiteit en deels omdenken. Met online recruitmentmarketing kunnen we precies inzichtelijk maken waar de perfecte kandidaten zich bevinden en hoe zij online zoeken naar ander werk.

Wil je spreken met onze specialist?

Ben je benieuwd wat de allerbeste optie voor jouw organisatie is? Of heb je een andere vraag? Neem contact met me op!

Contactgegevens:

Telefoon: 085 003 03 34
info@projectbanen.nl